Dobro zdravje prihaja iz glave

Ali ste depresivni?

"Obstaja samo eno zdravilo zoper velike skrbi: drobne radosti." Karl Heinrich Waggerl

Žalost, pobitost in pasivnost so lahko posledica duševnega pretresa, hormonskih sprememb ali bolezni, zlasti če je resna. Oglejte si naš test in ugotovite, kaj je značilno za depresivno počutje in vedenje, v strokovnem komentarju pa poiščite uporabne nasvete za preprečevanje in premagovanje tovrstnih težav.

1.) Ali vas pogosto navdaja občutek praznine, obupa, brezvoljnosti in brezizhodnosti?
                                           DA      NE


2.) Ali trpite zaradi pomanjkanja vneme, navdušenja in energije? 
                                           DA      NE


3.) Ali se vam zdi, da je življenje brez smisla? 
                                           DA      NE


4.) Ali vas okolica opozarja na vašo pretirano vzkipljivost, preobčutljivost ali razdražljivost?
                                           DA      NE


5.) Ali imate težave pri intelektualnem delu - opažate motnje mišljenja in koncentracije?
                                           DA      NE


6.) Ali opažate, da vaši izvirnost in ustvarjalnost pešata? 
                                           DA      NE


7.) Vas skrbi pomanjkanje libida ter zanimanja za ljubezen in spolnost?
                                           DA      NE


8.) Opažate spontane spremembe osnovnih navad (prehranjevanje, študijska in poklicna dejavnost, spanje ...)?                        
                                           DA      NE


9.) Ali se spopadate z nezanimanjem za delo in študij? 
                                           DA      NE


10.) Ali opažate upad zanimanja za doslej najljubše dejavnosti (konjiček, šport, družabnost)?
                                           DA      NE


11.) Ali vas skrbita pasivnost in odsotnost pri igri in zabavi? 
                                           DA      NE


12.) Ali ste se iz prijetnega, navdušenega optimista prelevili v nergaškega, črnogledega pesimista? 
                                           DA      NE


13.) Ali je vaš odnos do okolice zadržan, neprijazen, hladen ali celo odklonilen? 
                                           DA      NE


14.) Ali ste do najbližjih ambivalentni in celo sovražni? 
                                           DA      NE


15.) Ali se prepuščate samopomilovanju in samoobtoževanju? 
                                           DA      NE


16.) Ali se večkrat zalotite sredi brezupa in si želite, da bi lahko izginili na kak drug planet? 
                                           DA      NE


17.) Ali vam gredo starši, partner in prijatelji vse bolj na živce? 
                                           DA      NE


18.) Ali se pogosto žalostite in jokate brez pravega vzroka? 
                                           DA      NE


19.) Ali se vam zdi, da vas svet ne razume in da so ljudje do vas brez vzroka osorni in nesramni, morda celo okrutni?                             
                                           DA      NE 


20.) Ali ste prepričani, da so vaše težave nerešljive in da je vaše življenje zavoženo? 
                                           DA      NE

Seštejte pritrdilne odgovore. 

Če ste zbrali od 0 do 5 pritrdilnih odgovorov, vam melanholija in depresija ne grenita življenja. Čeprav ste občasno prizadeti, žalostni, mrki in zagrenjeni, gre praviloma za utemeljene skrbi, ki so sprejemljive in prehodne narave. Dobljeni rezultat vas uvršča med manj turobne in zaskrbljene posameznike, ki si življenje občasno zagrenijo z žalostjo in skrbmi, vendar te niso (pretirano) pogoste in tudi ne tako hude, da bi ogrožale vašo sproščenost. Dogodke in situacije znate dokaj stvarno presoditi, zato si ne očitate in ne ženete k srcu težav, na katere ne morete vplivati. Uživate v svoji neodvisnosti, zato se situacijam, ko bi se morali odločati, ukrepati ali spremeniti življenje, najraje izognete in se predate sladkemu sanjarjenju o tem, kaj bi lahko bilo. Svetujemo vam malce več podjetnosti in drznosti. Življenje je namreč vredno okusiti in izkusiti z vseh plati. Kadar vas morijo žalost, težave ali skrbi, se znate hitro potolažiti, razbremeniti in razvedriti ter poskrbeti, da neprijetno počutje čimprej mine. Le tako naprej. Veder, optimističen pogled na svet pomaga prebroditi tudi najhujše krize. Za dežjem pa vedno posije sonce.

Od 6 do 13 pritrdilnih odgovorov priča, da se sicer nagibate k turobnemu, melanholičnemu razpoloženju, pa tudi depresivni trenutki pri vas niso redki. Kljub vsemu vedno najdete način, kako jih pravočasno premagati, in ne dovolite, da bi resneje ogrozili vaše zdravje, počutje, vedenje in razpoloženje. Spadate v zlato sredino, med povprečno (normalno) zaskrbljene in zamorjene posameznike, ki si pogosto prizadevajo za popolnost, pri tem pa se ubadajo z nepotrebnimi skrbmi, ali jim bo to, kar počnejo, tudi brezhibno uspelo. Kanček skrbi človeku koristi, saj se tako pripravi na morebitne težave. Toda pretiravanje je lahko škodljivo. Vzemite se v roke, premislite, kaj vas skrbi, žalosti in bega, ugotovite vzrok za strahove in pomisleke, opravite z njim, nato pa zaživite čimbolj sproščeno in brezskrbno. Kadar vas težave vržejo s tira, jih razčlenite in ugotovite, kako bi jih čimprej odpravili ali vsaj omilili - če ne sami, pa ob pomoči najbližjih, ki jim zaupate in na katere lahko vedno računate.

Od 14 do 20 pritrdilnih odgovorov pomeni, da ste v resni krizi. Melanholija in depresija sta vaši bolj ali manj stalni spremljevalki. Spadate med zaskrbljene posameznike, ki si po nepotrebnem belijo glavo in grenijo življenje z nepomembnimi malenkostmi. Prepričani ste, da težavam, ki vas čakajo, ne boste kos, da boste odpovedali na vsej črti ali se vsaj zelo osramotili. Žalosti, pobitosti, turobnosti in občutka brezizhodnosti se zelo težko rešite. Pogosto vas spremljajo daljše obdobje ter vas ovirajo pri delu, učenju in ustvarjanju - v poklicnem, družabnem in zasebnem življenju. Okolica se vas zato sem ter tja izogiba in sodelovanje z vami omejuje na najmanjšo možno mero. S tem vas nehote potiska v samoto, ki vam utegne dodatno škoditi. Poiščite pomoč strokovnjaka ali se vsaj posvetujte s človekom, ki vas razume in vam je pri srcu. Obenem tudi sami prerešetajte svoj položaj ter se čimprej rešite začaranega kroga žalosti in pobitosti. Vaši pomisleki so neutemeljeni, skrbi pa pretirane. Poskusite se sprostiti, pozabite na skrbi in se začnite veseliti življenja. Na vse, kar se vam dogaja, skušajte gledati s svetle plati. Verjetno bo na vaši poti vedno nekaj spodrsljajev in padcev, zaradi katerih pa se ne boste več tako vznemirjali, marveč boste preprosto vzeli iz žepa obliž in z njim zavarovali rano, nato pa veselo odkorakali naprej, brezskrbnim trenutkom nove radosti naproti. Svet čaka na vaše navdušenje in optimizem. Skrajni čas je, da se začnete veseliti in uživati v življenju. 

Internetni vir: 

https://www.viva.si/Psihiatrija/1012/Rešite-test-ste-depresivni

 
kontakt

© 2019 Telefonsko svetovanje Lotos

  • Black Facebook Icon
  • Black Twitter Icon
  • Black Instagram Icon
  • Black YouTube Icon

Tel: 068/141-474

svetovanjelotos@gmail.com

This site was designed with the
.com
website builder. Create your website today.
Start Now