Dobro zdravje prihaja iz glave

Ali ste v stresu?

"Veselo srce podarja zdravje, potrt duh pa suši kosti." Sveto Pismo, Pregovori 17,22

Koliko od naslednjih trditev velja za vas ali vaš življenjski položaj? Pri vsaki trditvi odgovorite z da ali ne, na koncu pa seštejte trditve, ki za vas držijo.

1. V mojem življenju je veliko ljudi, ki zahtevajo moj čas in energijo.

2. Vedno se mi kam mudi, pogosto zamujam.

3. Hitro zaznam glasne zvoke in ti me močno vznemirjajo.

4. Različni dogodki ali zahteve me hitro spravijo iz tira.

5. Pogosto se mi zdi, da nimam nobenega nadzora nad tem, kar se mi v življenju dogaja.

6. Svoja čustva in občutke po navadi držim za sebe; bolj pomembno je, da opravim svoje obveznosti.

7. Ko nekdo drug govori, poskušam pospešiti pogovor in pogosto končujem stavke drugih.

8. Ko vidim, da se stvari delajo počasneje, kot mislim, da bi se lahko, postanem zelo nestrpen/-a.

9. Če moram čakati, postanem zelo razdražen/-a. Sovražim čakalne vrste in počasne voznike.

10. Pogosto delam eno (ali vse) od navedenega: se igram z lasmi, se praskam, dotikam nosu,
potresam z nogami, udarjam z nogami ob tla, čečkam po papirju.

11. Rad/-a sem zaposlen/-a. Vedno nekaj delam. Če za zvečer ali konec tedna ničesar ne
načrtujem, si odnesem domov delo iz službe.

12. Po naravi sem tekmovalen/-na.

13. Lahko ostanem zbran/-a in tlačim utrujenost še dolgo po tem, ko drugi omagajo.

14. Časovni roki mi zelo ustrezajo. Rad/-a delam z maksimalno hitrostjo in bi naredil/-a vse, da
stvari opravim pravočasno.

15. Bolj mi je všeč, da me moji prijatelji in sodelavci občudujejo, kot pa da so mi vdani.

16. Redko imam čas zase.

17. Vem, da bi se moral/-a več gibati in bolj zdravo prehranjevati, vendar za to nimam časa.

18. Ko sem v stresu, imam pogosto glavobole ali krče. Lahko se mi vrti, mi je slabo, dobim
izpuščaje ali se počutim, kot da bom omedlel/-a.

19. Težko zaspim. Po napornem dnevu se težko umirim pred spancem.

20. Jem hitro, pogosto hkrati tudi berem. Med tednom jem v pisarni ali pa kar preskočim malico.
Včasih imam težave s prebavo.


Če ste označili manj kot 10 trditev, potem najverjetneje stres trenutno ne obvladuje vašega življenja.
Kljub temu je pomembno, da gradite svojo odpornost proti stresu in se pripravite za tisti čas, ko boste
v stresu.

Če ste označili med 11 in 15 trditev, se najverjetneje trenutno v življenju zelo ženete in bi potrebovali
nekatere strategije za obvladovanje stresa, zato da zaščitite svoje zdravje in izboljšate kakovost
svojega življenja.

Če ste označili več kot 15 trditev in še posebno, če ste označili trditve 3, 8, 9, 10, 18, 19 ali 20, bi
nujno potrebovali strategije za obvladovanje stresnih dogodkov v vašem življenju. Vaš življenjski slog
najverjetneje negativno vpliva na vaše zdravje, zato bi morali narediti nekatere dolgotrajne in zdrave
spremembe v svojem življenju. Nekateri ljudje imajo zelo visok prag za bolečino, kar pomeni, da jih
skoraj nič ne boli. Podobno je pri nekaterih ljudeh s stresom – kot da ga ne bi čutili. Začutijo morda
le, da jim srce bije malo hitreje. Takim ljudem se rado zgodi, da spregledajo simptome stresa in se jih
začnejo zavedati šele, ko nastopijo posledice dolgotrajnega bremenilnega stresa.

Vir: Inštitut za varovanje zdravja RS, Ko te strese stres: Kako prepoznati in zdraviti
stresne, anksiozne in depresivne motnje, Ljubljana 2006. 

Internetni vir: https://www.viva.si/Števec-zdravja/6758/Rešite-test-Koliko-ste-v-stresu#

STRES LAHKO PREMAGATE

S stresom se srečujemo vsakodnevno. Enkrat nas »udari« bolj, drugič manj. Tudi pri enakih ali podobnih stresnih situacijah je naš odziv lahko popolnoma različen. Stres povzroči niz biokemičnih sprememb v telesu. Predvsem gre za povišanje stresnega hormona kortizola, kar za seboj kot domino učinek potegne cel niz reakcij povezanih z njim.

Kratkotrajno povišanje kortizola je lahko koristno, saj omogoči boljšo storilnost in večjo pozornost z višjim nivojem energije, izboljšanimi refleksi in višjim pragom bolečine. Takrat govorimo o občasnem pozitivnem stresu.

Kadar je kortizol nenaravno povišan dlje časa, pa govorimo o kronični obliki stresa in le-ta vodi v motnje v delovanju organizma in posledično v bolezni. Navadno se to dogaja, kadar se stresne situacije ponavljajo, so intenzivne ali dolgotrajne, npr. pritiski in nesoglasja na delovnem mestu, v družini,  bolezni, smrt bližnjega…

Odgovor organizma na stres je pogojen z našo osebnostjo, preteklimi izkušnjami, trenutnim razpoloženjem, morebitnimi bolezenskimi stanji, okolice v smislu odnosov v družini in službi, samozavedanjem in miselno naravnanostjo… Ker se ti pogoji spreminjajo, je tudi odgovor na stres lahko različen. Organizem ima visoko sposobnost izničevanja negativnih stresnih posledic, a za okrevanje v smislu nevtraliziranja biokemičnih sprememb potrebuje čas. Ker ga nima dovolj, se telo čedalje bolj utruja, prihaja do izčrpanosti in posledično do popolne izgorelosti. Stres postane dejavnik tveganja za nastanek kroničnih bolezni.

Kako vemo, da smo pod stresom?

Najbolj opazni so psihični znaki: razdražljivost, slabša koncentracija in spomin, utrujenost, neorganiziranost, nespečnost oz. zbujanje ponoči, poslabšanje odnosov znotraj družine, službe, neješčnost ali pretirana lakota… Pogosti so tudi telesni znaki: visok pulz in krvni tlak, želodčne in prebavne težave, potenje…, nenazadnje pa tudi slabši imunski sistem. Vse skupaj vodi do hujših motenj ali bolezni: povišan holesterol, bolezni srca in ožilja, sladkorna bolezen, debelost, rak, depresija…

Ali imam depresijo, če sem pod stresom?

Stres sam ne pomeni depresije. Stres se kaže predvsem s povišanjem hormona kortizola, medtem ko gre pri depresiji za spremembe v delovanju možganov.

Kako lahko obvladamo stres?

Najlažje bi se bilo izogniti stresu. A ker je to skorajda nemogoče, je potrebno poskrbeti za »odklop«. Vzemite si čas samo zase. Ukvarjajte se s stvarmi, ki jih radi počnete, pojdite na sprehod, pogovorite se s prijateljem, oglejte si film, preberite knjigo, poskrbite za redno telesno vadbo in redne obroke… Za odlično pomoč pri stresu pa izberite patentirani izvleček iz ajurvedske rastline ašvaganda, ki bo poskrbel za uravnavanje kortizola. V nekaj dnevih boste opazili, da lažje premagujete stres, imeli boste več energije, vaš um bo umirjen, lažje se boste skoncentrirali in si več zapomnili, spanec bo trden in brez motečega zbujanja ponoči. Okrepil vas bo z energijo, potrebno za vse izzive naslednjega dne.

Internetni vir: 

https://www.naturamedica.si/nasveti-za-zdravje/stres-lahko-obvladate-3.html

 
kontakt

© 2019 Telefonsko svetovanje Lotos

  • Black Facebook Icon
  • Black Twitter Icon
  • Black Instagram Icon
  • Black YouTube Icon

Tel: 068/141-474

svetovanjelotos@gmail.com

This site was designed with the
.com
website builder. Create your website today.
Start Now